Siirry sisältöön

Taustamateriaalit: Kehitä ruokamatkailutuotettasi tarinankerronnan avulla

Osana Turva-hanketta järjestettiin 3.6. webinaari tarinankerronnasta. Olemme koonneet tähän webinaarin materiaalit.

Webinaarin aikana opimme mitä tarinankerronta on(siirryt toiseen palveluun) ja miten voit hyödyntää sitä yrityksessäsi sekä edistää tuotteitasi tai palveluitasi tarinoiden avulla. Tarinakone Oy:n asiantuntija Anne Kalliomäen vetämän esityksen ja webinaarin voit katsoa täältä: Annen esitys.(siirryt toiseen palveluun)

Anne on kerännyt paljon hyviä suomen- ja ruotsinkielisiä linkkejä tarinankerronnasta ja tarinamuotoilusta:

Suomeksi:

Maiseman tarinaopas (ilmainen, lataa täältä)(siirryt toiseen palveluun)

Artikkeli paikallisuuden hyödyntämisestä.(siirryt toiseen palveluun)

Tarinallistaminen yrityksen myynnissä ja markkinoinnissa(siirryt toiseen palveluun).

Tarinallistaminen -kirja, ekirjana edelleen myynnissä(siirryt toiseen palveluun)

Tarinallistamisen -opas (ilmainen, lataa täältä)(siirryt toiseen palveluun)

Jättiläisenmaan verkkosivuilla tarinasta.(siirryt toiseen palveluun)

Kyrö Distillery, Sauna Stories.(siirryt toiseen palveluun)

Kyrö Distillery: Miika Salmi Lipiäinen elämystaloudesta ja Kyrön tarinasta.(siirryt toiseen palveluun)

Haastattelussa makumuotoilija Markku Luola. Nyt julistetaan ruokarauha!(siirryt toiseen palveluun)

Katso videoita Annen YouTube-kanavalta.(siirryt toiseen palveluun) Muista tilata kanava! 😊

Ruotsiksi:

Storytelling som marknadsföringsmetod, Case: Restaurang Pub Niska Åbo

https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/75440/Storytelling%20som%20marknadsforingsmetod.pdf?sequence=1&utm_source=chatgpt.com

Book: Storytelling : marknadsföring i upplevelseindustrin, Lena Mossberg, Erik Nissen Johansen

https://www.bokus.com/bok/9789144039787/storytelling-marknadsforing-i-upplevelseindustrin/?srsltid=AfmBOor-BxHm3UeP9Hnod7iAEDTXuIQM2tLFe_tl8rpBjgsBNli5dqHM

Miten valmistautua elokuun 26.8 webinaariin?

Työstä kesän aikana oman yrityksesi ruokatarina. Tiivistä ruokaelämystesi ydintarina, mihin tarinaan sinä kutsut asiakkaasi mukaan eläytymään ja kokemaan? Mikä tarina perustelee sitä, että ruokatuotteesi on niin ainutlaatuinen? Tässä Makuelämykset matkamuistoiksi, XAMK.(siirryt toiseen palveluun) loistavasta oppaasta löydät myös Annen teksti ruokatarinan tekemisestä, katso sivut 57–62. Katso tämä itsellesi ohjeena ruokatarinan tekemiseen varsinkin, jos et päässyt ensimmäiseen webinaariin, ja olet tulossa mukaan toiseen webinaariin elokuussa.

Aloitamme toisen webinaarin elokuussa jakamalla oman yrityksemme tiiviit ruokatarinat. Valmistaudu toiseen webinaariin myös jo siten, että valitse mitä ruokaelämystä haluat lähteä tarinallistamaan Tarinapolku-työkalun avulla. Tarinallistamisen kohteena voi olla myös ruokatuotteiden esillepano myymälässä tai verkkokaupassa. Voit tarinallistaa täysin uutta ruokaelämystä/matkailuelämystä, tai tuunata olemassa olevaa tarinallisempaan muotoon. Ennen elokuun webinaaria laitetaan vielä erikseen ohjeet ja Tarinapolku-työpohja. ILMOITTAUDU MUKAAN!(siirryt toiseen palveluun)

Tarinallista kesää, nähdään elokuussa!